هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دسته‌بندی محصولات +

لنز را قبل از آرایش بگذاریم یا بعد از آن؟

لنز را قبل از آرایش بگذاریم یا بعد از آن؟

لنز را قبل از آرایش بگذاریم یا بعد از آن؟ این سوالی است که ذهن بسیاری از افراد را به خود درگیر کرده است. از آن جایی که لنز ها وسایلی بسیار حساس هستند، هنگام استفاده از آن ها باید همه نکات لازم را رعایت کنید تا چشم ها آسیب نبینند. این محصولات را در دو نوع طبی و غیر طبی تولید می کنند و در رنگ های مختلفی به بازار ارائه می دهند. اکثر خانم هایی که از این لنز ها استفاده می کنند، تمایل دارند که چهره خود را آرایش کنند اما نمی دانند که لنز را چه زمانی در چشم ها قرار دهند.

گذاشتن لنز قبل یا بعد از آرایش؟

آرایش کردن هم زمان با داشتن لنز ها در چشم مشکلی ایجاد نمی کند اما باید مواردی را رعایت کنید تا آسیبی به لنز و چشم ها وارد نشود. برای پاسخ به این سوال که لنز را قبل از آرایش بگذاریم یا بعد از آن، باید بگوییم که قبل از این که بخواهید لنز بگذارید باید صورت خود را از هر گونه آرایشی پاک کنید. سپس دست ها را تمیز بشویید و سپس لنز ها را درون چشم قرار دهید. پس از این لنز را درون چشم گذاشتید، می توانید برای آرایش کردن اقدام کنید.

در صورتی که بر روی صورت خود کرم پودر بزنید و بعد بخواهید لنز را درون چشم خود قرار دهید، این احتمال وجود دارد که ذرات کرم پودر بر روی لنز بچسبد. زمانی که شما این لنز آلوده را درون چشم ها قرار دهید احتمال خارش و سوزش چشم ها به شدت بالا می رود و در نهایت چشم ها عفونت می کنند.

گذاشتن لنز قبل یا بعد از آرایش؟

گذاشتن لنز قبل یا بعد از آرایش؟

نکات مهم هنگام آرایش کردن بعد از قرار دادن لنز

پس از آن که متوجه شدیم لنز را قبل از آرایش بگذاریم یا بعد از آن، حال بهتر است که نکاتی را هنگام آرایش کردن رعایت کنیم. برای این کار ابتدا لنز را درون چشمان خود قرار دهید و سپس برای آرایش کردن اقدام کنید. اولین نکته انتخاب محصولات آرایشی با کیفیت و ضد حساسیت می باشد. از این رو برای خرید سایه چشم باید نمونه هایی را انتخاب کنید که به صورت پودر فشرده می باشند. اگر خواستید از سایه های پودری معمولی استفاده کنید، بهتر است که ابتدا براش خود را خیس کرده و سپس سایه بزنید.

نحوه کشیدن خط چشم بعد از قرار دادن لنز ها در چشم

برای کشیدن خط چشم ها از نمونه های مایع استفاده کنید. نوع مدادی این خط چشم ها احتمال خراشیدگی و یا آسیب به لنز ها را افزایش می دهند. همچنین دقت کنید که قسمت داخلی پلک پایین را خط چشم نکشید و فقط حاشیه بیرونی را با خط چشم سیاه کنید.

 کشیدن خط چشم بعد از قرار دادن لنز ها در چشم

آشنایی با نحوه کشیدن خط چشم بعد از قرار دادن لنز ها در چشم

نحوه استفاده از مژه مصنوعی بعد از قرار دادن لنز در چشم

چسباندن مژه مصنوعی از جمله اقداماتی است که باید قبل از قرار دادن لنز ها انجام گیرد. ابتدا مژه را چسبانده و صبر کنید تا کاملا خشک شود. سپس لنز را به آرامی و با دقت درون چشم بگذارید.

نحوه استفاده از ریمل بعد از قرار دادن لنز در چشم

هنگام استفاده از ریمل ها باید دقت کنید که ریمل های حجم دهنده برای چشم شما مناسب نیستند. زمانی که لنز را درون چشم خود قرار می دهید، نباید از این نوع ریمل ها استفاده کنید. این ریمل ها دارای خرده مژه هستند و جنس آن ها از نایلون، ریون و ابریشم می باشد. از این رو احتمال دارد که ذرات و خرده مژه ها وارد چشم شده و در نتیجه سبب آسیب به چشم و لنز ها می شود.

استفاده از ریمل بعد از قرار دادن لنز در چشم

آشنایی با نحوه استفاده از ریمل بعد از قرار دادن لنز در چشم

نحوه پاک کردن آرایش چشم دارای لنز

باید دقت داشته باشید که ابتدا لنز را از چشم خارج کنید و سپس برای تمیز کردن آرایش اقدام کنید. همچنین دقت کنید که برای این کار از محصولاتی استفاده کنید که پایه آن ها آب هستند و هرگز از پاک کننده های الکلی برای این کار استفاده نکنید.

استفاده از لنزهای روزانه هنگام آرایش کردن

حال که متوجه شدیم لنز را قبل از آرایش بگذاریم یا بعد از آن، بهتر است که نکاتی را در مورد انتخاب لنز ها نیز بدانیم. کسانی که عاش آرایش کردن هستند و یا این که برای رفتن به مهمانی ها قصد دارند که چهره خود را با آرایش جذاب تر کنند، بهتر است که از لنز های روزانه استفاده کنند.

اگر همه نکات مربوط به انتخاب و نحوه استفاده لوازم آرایشی را رعایت کنید، باز هم احتمال دارد که ذراتی از لوازم آرایشی بر روی سطح لنز بچسبد و سبب آسیب به لنز و چشم ها شود. اما زمانی که از لنز های روزانه استفاده کنید این مشکل کم تر شده و بعد از بیرون آوردن لنز ها آن ها را بیرون می اندازید. شاید استفاده از این نوع لنز ها هزینه های بالاتری برای شما داشته باشند اما این کار سلامت چشم شما را تضمین می کند.

استفاده از لنزهای روزانه هنگام آرایش کردن

نحوه استفاده از لنزهای روزانه هنگام آرایش کردن

کلام آخر

بسیاری از خانم ها از لنز های طبی و یا غیر طبی استفاده می کنند. در عین حال اکثر آن ها علاقه زیادی به آٰرایش کردن دارند. از این رو مدام می پرسند که لنز را قبل از آرایش بگذاریم یا بعد از آن، این افراد باید ابتدا صورت خود را تمیز بشویند و سپس با رعایت نکات لازم لنز را درون چشم ها قرار دهند. پس از آن برای آرایش کردن چشم ها اقدام کنند. استفاده از هر گونه لوازم آرایشی قبل از قرار دادن لنز ها در چشم می تواند سبب آسیب به لنز و چشم ها شود. در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با نکات لازم برای آرایش کردن پس از قرار دادن لنز در چشم ها آشنا کنیم. از این که تا پایان همراه ما بودید بی نهایت سپاسگزاریم و امیدواریم که از مطالعه این مقاله لذت برده باشید.

سوالات متداول برای لنز را قبل از آرایش بگذاریم یا بعد از آن

  1. آیا با لنز چشم می توان آرایش کرد؟
    بله، اگر از مواد آرایشی با کیفیت و مناسبی استفاده کنید می توانید پس از گذاشتن لنز ها آرایش کنید.
  2. لنز را قبل از آرایش بگذاریم یا بعد از آن؟
    ابتدا باید لنز را درون چشم ها قرار دهید و سپس چشم ها را آرایش کنید.
  3. برای پاک کردن چشم ها ابتدا لنز را بیرون بیاوریم یا آرایش را تمیز کنیم؟
    ابتدا دستان خود را شسته و لنز را بیرون بیاورید. سپس آرایش را با محلول های مخصوصی تمیز کنید.
  4. آیا برای چشم های لنز دار می توان از مژه مصنوعی استفاده کرد؟
    افرادی که از لنز ها استفاده می کنند بهتر است که مژه مصنوعی نگذارند اما اگر علاقه دارید که این کار را انجام دهید، ابتدا مژه را بچسبانید و پس از آن که چسب آن کاملا خشک شد، لنز را درون چشم قرار دهید.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *