هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دسته‌بندی محصولات +

بهترین لنز رنگی برای چشم‌های حساس

بهترین لنز رنگی برای چشم‌های حساس

لنزهای رنگی یکی از لوازم مهم برای زیبایی هرچه بیشتر چشم هاست. انواع و اقسام بسیار مختلفی از لنزهای رنگی وجود دارد  که شما عزیزان میتوانید با توجه به سلیقه خود و همچنین رنگ مورد علاقهتان آنها را انتخاب کنید. مهمترین نکتهای که به هنگام تهیه و خرید لنزهای رنگی وجود دارد، راحتی آن است. به خصوص برای چشمهای حساس. معمولا چشمهای حساس نمیتوانند از هر لنز با هر برندی استفاده کنند. بنابراین برای خرید لنز باید توجه داشته باشند که چه نوع لنزی برای چشمهای آنها مناسب و راحت است. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی بهترین لنز رنگی برای چشمهای حساس بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

آیا چشمهای حساس میتوانند از لنزهای رنگی استفاده کنند؟

امروزه با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی، شما عزیزان میتوانید در کسری از ثانیه رنگ چشمهای خود را تغییر دهید و زیباییتان را دو چندان کنید. اما از آنجا که چشمها مهمترین عضو بدن هستند و به سرعت با عفونت مواجه میشوند، بهتر است که از یک لنز مناسب و با برند معتبر بهره ببرید.

در واقع لنز چشم، یک نوع جسم خارجی بسیار حساس هستند که برای موارد مختلفی مانند موارد پزشکی، زیبایی ومورد استفاده قرار میگیرند. از آنجا که لنزها یک جسم خارجی هستند، بنابراین ممکن است به آلودگی دچار شوند! بسیار مهم است که شما به هنگام استفاده از هر نوع لنزی آنها را به خوبی و با مواد مخصوص شستشو دهید. چشمهای حساس میتوانند از لنزهای رنگی استفاده کنند، اما به دلیل حساس بودن چشم، ممکن است در روزهای اول چشمها به لنز عادت نکرده باشد و احساس ناخوشایندی به این افراد دست دهد.

به صورت کلی میتوان اذعان داشت که چشمهایی که به خودی خود حساس هستند، پتانسیل بالایی در واکنش نشان دادن به لنزها دارند. به عنوان مثال ممکن است نتوانید لنزها را برای ساعات طولانی استفاده نمایید و باید از ساعات کوتاهتری از لنزها به خصوص لنزهای رنگی بهره ببرید. البته برند لنز نیز در راحتی آن به هنگام استفاده از اهمیت بسزایی برخوردار است. بنابراین بسیار مهم است که پیش از خرید لنز رنگی با یک پزشک یا مشاور در این زمینه مشورت کنید تا بهترین لنز رنگی برای چشمهای حساس را خریداری نمایید.

آیا چشم‌های حساس می‌توانند از لنزهای رنگی استفاده کنند؟

آیا چشم‌های حساس می‌توانند از لنزهای رنگی استفاده کنند؟

ویژگی های مهم برای خرید بهترین لنز رنگی مناسب چشمهای حساس

خرید لنز، آن هم لنز رنگی باید با تحقیقات کامل انجام شود. به خصوص اگر چشمهای شما حساس است! میتوان اشاره داشت که به هنگام خرید لنز رنگی مناسب چشمهای حساس باید به ویژگیها یا به عبارتی معیارهای خاصی توجه داشت که در زیر به آنها اشاره میکنیم:

  • لنز باید با چشمهای شما در تناسب باشد:

وجود تناسب میان چشمها و لنزها از اهمیت بسزایی برخوردار است. اگر چشمهای شما ضعیف است و میخواهید لنزهای طبی سفارش دهید، بسیار مهم است که از طرف چشم پزشکی نسخه داشته باشید. زیرا چشم پزشک اندازه گیری بسیار دقیق از ابعاد و شکل قرنیه در نسخه مینویسد و بسیار مهم است که لنز شما با همان ابعاد و اندازه و متناسب با چشمهایتان ساخته شود. از جمله نکات بسیار مهمی که در این خصوص باید بدانید، به شرح زیر است:

  • به هر اندازه که میزان ارزیابی و اندازه گیری قرنیه شما دقیق باشد، آنگاه تناسب لنز و چشمهایتان بیشتر خواهد بود.
  • هرچه لنز با چشم تناسب بیشتری داشته باشد، مشکلات قرنیه برای شما به وجود نخواهد آمد.
  • افرادی که مستعد حساسیت و خشکی چشم هستند باید این موضوع را به چشمپزشک خود اطلاع دهند.
  • لنز باید از سطح بالایی از نفوذ پذیری اکسیژن داشته باشد:

همان گونه که میدانید، همه لنزهای تماسی کل قرنیه چشم را میپوشانند و در نتیجه راه ورود اکسیژن به قرنیه چشم کاهش خواهد یافت. این موضوع میتواند خشکی چشم را دو چندان کند و مشکلاتی را برای استفاده کنندگان از لنزهای تماسی به وجود بیاورد. بنابراین ضروری است که لنز، نفوذپذیری بالایی از لحاظ سطح اکسیژن داشته باشد! نکته بسیار مهمی که باید بدانید، این است که در چشمهای حساس در صورت استفاده شدن لنز نامناسب ممکن است خشکی چشم بیشتر شود. بنابراین بهترین لنز رنگی برای چشمهای حساس لنزهایی است که از نفوذ پذیری بالایی برخوردار باشند.

نکات مهم درباره نفوذ پذیری اکسیژن لنزهای تماسی

  • نفوذپذیری اکسیژن یکی از مهمترین عواملی است که به هنگام خرید لنزهای تماسی باید به آن توجه داشته باشید.
  • نفوذپذیری اکسیژن براساس متریال ساخت لنز و همچنین ضخامت آن ارزیابی میشود.
  • اکسیژن بیشتر به معنای قرنیه سالمتر، تجربه کاربری بهتر و عوارض کمتر لنزهای تماسی میباشد.

آب لنزهای تماسی:

باید اشاره داشت که قسمتی از لنزهای تماسی، از آب ساخته شدهاند اما میزان استفاده از آب در لنزهایی با برندهای مختلف، متفاوت خواهد بود. هرچه میزان آب لنز بیشتر باشد، برای چشمهای حساس نامناسبتر خواهد بود زیرا این موضوع بر روی ضخامت لنز تاثیر دارد. هرچه میزان ضخامت لنز بیشتر باشد، مشکل خشکی چشم در چشمهای حساس نیز به طبع بیشتر خواهد بود. از جمله نکات مهمی که در این خصوص باید بدانید، به صورت زیر است:

  • لنزهایی با بیش از 50 درصد آب ساخته شدهاند، بسیار ضخیمتر هستند.
  • لنزهایی که محتوای آب آنها از 50 درصد کمتر است، نازک تر بوده و برای چشمهای حساس مناسب میباشند.
  • هرچه لنز محتوای آب بیشتری داشته باشد، میتواند آب را از چشم دور کند و باعث خشکی چشم شود (خاصیت آب گریزی پیدا خواهد کرد).
  • لنز با محتوای آب کمتر برای بیمارانی که از خشکی چشم رنج میبرند مناسبتر است.
  • بهترین لنز رنگی برای چشمهای حساس لنزهایی است که محتوای آب آنها از 40 درصد کمتر باشد.

زمان تعویض لنز:

سعی کنید که زمان تعویض لنزها را کوتاه تر کنید. هرچه زمان تعویض لنز شما کوتاهتر باشد، میزان آسیب رسیدن به چشمهایتان به طبع کمتر خواهد بود. از آنجایی که لنز یک جسم خارجی است، میتواند مکان مناسبی برای رشد باکتریها، جذب گرد و غبار، پروتئین و لیپیدهای موجود در اشک را داشته باشد. براساس این موارد ذکر شده لنز نامناسب با زمان تعویض بالا، عاملی است که میتواند به راحتی به چشمهای شما آسیب بزند. برای آنکه از عفونت چشم جلوگیری کنید، به موارد زیر توجه فرمایید:

  • لنزهای خود را با مواد شستشو مناسب به خوبی تمیز کنید.
  • از لنزهای با زمان تعویض کوتاهتر استفاده کنید.
  • برای بیماران مبتلا به آلرژی و بلفاریت استفاده از لنزهای رنگی روزانه مناسبتر خواهد بود.
بررسی نکات مهم درباره نفوذ پذیری اکسیژن لنزهای تماسی

اشنایی با نکات مهم درباره نفوذ پذیری اکسیژن لنزهای تماسی

بهترین لنزهای رنگی مناسب چشمهای حساس

برندهای بسیار مختلفی لنزهای رنگی را تولید میکنند. از جمله بهترین لنز رنگی مناسب چشمهای حساس میتوان به موارد زیر اشاره داشت:

  • لنز بیوفینیتی
  • لنز آکیو ویو اوسیس
  • لنزمولتی فوکوس پروکلیر
  • لنز ایر آپتیکس آکوا
  • لنزبوش اند لومب اولترا
  • لنزبیوفینیتی انرژی
  • لنز رنگی ایر آپتیکس آلکان و
سخن پایانی 

شما عزیزان میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره لنزهای تماسی به وبسایت ما مراجعه کرده و با کارشناسان در این خصوص مشورت نمایید.

سوالات متداول درباره بهترین لنز رنگی برای چشم های حساس

۱. آیا محتوای آب بیشتر لنزها، رطوبت لنز را بیشتر نخواهد کرد؟
خیر در واقع این موضوع کاملا برعکس است. هرچه محتوای لنز آب بیشتری داشته باشد، خشکی چشمها بیشتر خواهد شد.

۲. آیا لنزهای اختصاصی برای چشمهای حساس وجود دارد؟
بله شما میتوانید با مراجعه به مراکز معتبر، این لنزها را تهیه فرمایید.

۳. از کجا بدانیم چشمهای ما حساس است؟
این موضوع را پزشک معالج مشخص میکند. اما اگر دچار خشکی چشم، خارش، قرمزی و خون ریزی چشم هستید، ممکن است چشمهای حساسی داشته باشید.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *