هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دسته‌بندی محصولات +

طرز نگهداری لنز چشم رنگی

طرز نگهداری لنز چشم رنگی

بسیاری از افراد به دلایل مختلف از لنز های رنگی استفاده می کنند. این محصولات که در رنگ های بسیار متنوع و زیبایی ساخته می شوند، می توانند بر جذابیت و زیبایی افراد بیافزایند. البته که بسیاری از آن ها کارایی پزشکی دارند و برای رفع مشکلاتی مانند ضعیفی چشم مورد استفاده قرار می گیرند. از آن جایی که لنز ها بسیار حساس هستند هنگام تهیه آن ها باید طرز نگهداری لنز چشم رنگی را نیز حتما آموزش ببینید. در این مقاله قصد داریم تا با نحوه صحیح نگهداری از این لنز ها بیش تر آشنا شویم.

بررسی طرز نگهداری لنز چشم رنگی

برای آشنایی با طرز نگهداری لنز چشم رنگی باید دقت داشته باشید که چشم ها بسیار حساس هستند. بنابراین اگر از لنز چشم استفاده می کنید باید در نگهداری آن ها بسیار دقت داشته باشید. استفاده از لنز های آلوده و غیر استریل می تواند آسیب های جدی به چشم وارد کند و مشکلات زیادی برای شما به همراه داشته باشد.

قبل از این که بخواهید لنز را درون چشم خود قرار دهید، باید حتما آن را شسته و ضد عفونی کنید. همچنین دقت کنید که از محلول مخصوص برای شستن آن ها استفاده کنید و هرگز آن ها را با آب و یا سرم های شستشو نشویید. اگر این محصولات را به درستی و با دقت نشویید، احتمال عفونت چشم  و یا حتی زخم قرنیه نیز به شدت افزایش می یابد.

 طرز نگهداری لنز چشم رنگی

آشنایی با طرز نگهداری لنز چشم رنگی

نکات مهم برای نگهداری از لنز چشم رنگی

نکات مهم در طرز نگهداری لنز چشم رنگی بسیار زیاد می باشند. طبق نظریه های مرکز پیشگیری بیماری ها در آمریکا، هنگام استفاده از این محصول باید دقت داشته باشید که:

  • برای تمیز کردن و نگهداری آن ها فقط از محلول مخصوص استفاده نمایید.
  • هر هفته محلول را عوض کنید و لنز را درون محلول تازه بگذارید.
  • بعد از گذشت سه ماه باید لنز را تعویض نمایید.
  • هرگز این محصول را در اختیار دیگران قرار ندهید و بدانید که این لنز ها باید به صورت شخصی استفاده شوند.
  • در صورتی که احساس سوزش و یا خارش داشتید، سریعا آن را از چشم خارج کنید.

مدت زمان نگهداری لنز چشم رنگی

برای شناخت طرز نگهداری لنز چشم رنگی باید توجه کنید که نحوه استفاده شما یک موضوع بسیار مهم می باشد. باید دقت کنید که حداکثر ۸ تا ۱۲ ساعت از این لنزها استفاده کنید و پس از آن حتما آن را از چشم ها خارج کنید. برخی از این لنزها روزانه و بعضی دیگر از آن ها ماهانه هستند. نمونه های روزانه در حقیقت یکبار مصرف هستند اما انواع ماهانه آن ها برای یک ماه می توان از آن ها استفاده کرد.

هنگام استفاده از این محصولات باید دقت داشته باشید که به محض بیرون آوردن از چشم، آن ها را درون مایع مخصوص قرار دهید و قبل از استفاده حتما آن ها را با دقت بشویید. این لنزها تنها تا زمان مشخص شده قابلیت استفاده دارند و پس از آن نمی توان از آن ها استفاده کرد. اگر به تاریخ انقضاء مشخص شده هر یک توجه نداشته باشید، احتمال آسیب به چشم ها به شدت افزایش می یابد.

 زمان نگهداری لنز چشم رنگی

بررسی مدت زمان نگهداری لنز چشم رنگی

مراحل استفاده صحیح از لنز رنگی

برای این که طرز نگهداری لنز چشم رنگی شما مطابق با استانداردها باشد، باید هنگام استفاده مراحل مختلفی را سپری کنید که به شرح زیر می باشند:

  • اولین کار شستن دست ها می باشد، با این کار هرگونه آلودگی و یا میکروبی از روی دست تمیز می شود و سپس باید با استفاده از یک حوله تمیز و بدون پرز دست خود را خشک کنید.
  • لنز را با دقت بالایی خارج کنید و سپس با محلول مخصوص بشویید. این کار باعث می شود تا آلودگی ها و مواد آرایشی از روی آن ها تمیز شود و از این طریق بر طول عمر آن ها می افزایید.
  • بهتر است که دو مرتبه لنز را بشویید و سپس آن را در جعبه مخصوص قرار دهید. این قاب را با محلول مناسب پر کنید و لنز را درون آن قرار دهید.

راهنمای استفاده و نگهداری از لنز رنگی

طرز نگهداری از لنز چشم رنگی مطابق با اصول و استاندارد های خاصی تعیین می شود. مهم ترین نکاتی که هنگام استفاده از این لنز ها باید در نظر داشته باشید، عبارتند از:

  • در صورت بروز حساسیت سریع آن را از چشم خارج کنید.
  • هنگام شنا کردن هرگز نباید از این محصول استفاده کنید.
  • قبل از تماس با لنز ها باید حتما دستان خود را تمیز بشویید و سپس خشک کنید.
  • قبل از خواب حتما آن ها را از چشم خارج کنید.
  • اگر قصد دارید آرایش کنید، باید قبل از هر کاری لنز را درون چشم خود قرار دهید.
کلام پایانی

بسیاری از افراد برای جذابیت بیشتر از لنز های رنگی استفاده می کنند. این لنزها توسط برند های مختلفی تولید می شوند و هر یک از آن ها ویژگی های منحصر به فردی دارند. همچنین در رنگ های مختلفی تولید می شوند و هر یک از آن ها تا مدت زمان مشخصی قابل استفاده هستند. برخی از آن ها یکبار مصرف بوده و بعضی دیگر برای یک ماه می توان از آن ها استفاده کرد. البته نمونه هایی از این محصولات نیز تا سه ماه قابل استفاده هستند و معمولا پس از آن باید آن ها را تعویض نمایید. در این مقاله تلاش کردیم تا طرز نگهداری لنز چشم رنگی را به شما آموزش دهیم و نکات مهمی را در این رابطه به شما ارائه دهیم.

سوالات متداول درباره طرز نگهداری لنز چشم رنگی

  1. چه مدت می توان از لنز چشم رنگی استفاده کرد؟
    این مدت زمان بستگی به نوع لنز دارد، نمونه های یکبار مصرف و ماهانه آن ها ساخته شده اند و برخی دیگر از آن ها نیز تا سه ماه قابل استفاده هستند.
  2.  آیا میتوان لنز چشم رنگی را با آب شست؟
    خیر، این کار کاملا اشتباه می باشد و برای شستشوی آن ها باید حتما از محلول مخصوص لنز استفاده نمایید. آب هرگز نمی تواند میکروب های روی سطح آن را از بین ببرد و این کار اصلا بهداشتی نیست.
  3. چند ساعت در طول یک شبانه روز می توان از لنز ها استفاده کرد؟
    می توانید بین ۸ تا ۱۲ ساعت از این لنز ها استفاده کنید دقت کنید که قبل از خواب حتما باید آن ها را بیرون بیاورید و در قاب مخصوص خود قرار دهید
  4.  آیا هنگام شنا کردن می توان از لنز رنگی استفاده کرد؟
    خیر، این کار کاملا غیر اصولی می باشد و علاوه بر این که طول عمر لنز را کاهش می دهد، می تواند آسیب های جدی به چشم وارد کند.
  5. آیا می توان با لنز چشم رنگی ورزش کرد؟
    بله، ورزش کردن و انجام فعالیت های روزانه با این لنزها ممکن می باشد و تقریبا امکان ندارد که در حین انجام این فعالیت ها لنز از چشمان شما خارج شود.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *