هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دسته‌بندی محصولات +

علائم لنز چشم تاریخ گذشته

علائم لنز چشم تاریخ گذشته

بسیاری از افرادی که چشمانی ضعیف دارند، نمی توانند با استفاده از عینک به انجام فعالیت های روزانه خود بپردازند و از این رو استفاده از لنز ها را ترجیح می دهند. اگر جزو افرادی هستید که از لنز ها استفاده کنید، باید بدانید که این محصولات تاریخ انقضاء دارند و در صورت خراب شدن باید سریعا آن را دور بیندازید و یک لنز نو خریداری کنید. در این مقاله سعی داریم تا علائم لنز چشم تاریخ گذشته را به شما معرفی کنیم تا بتوانید در حفظ سلامتی چشمان خود موفق تر عمل کنید.

آشنایی با علائم لنز چشم تاریخ گذشته

زمانی که یک لنز خراب می شود با نشانه هایی همراه خواهد بود. با شناخت علائم لنز چشم تاریخ گذشته می توانید از محصولات با کیفیتی استفاه کنید و هرگاه متوجه بروز این علائم شدید، برای خرید لنز جدید اقدام کنید. زمانی که تاریخ مصرف لنز به پایان رسیده باشد، محصول کدر و تیره رنگ می شود و شفافیت خود را از دست می دهد.
از طرفی خمیدگی و یا فرورفتگی هایی بر روی سطح لنز ایجاد می شود که می تواند به شدت به چشم ها آسیب برسانند. از دیگر علائم لنز تاریخ گذشته این است که هنگام استفاده از آن احساس راحتی ندارید و یا حتی ممکن است چشم ها را تحت فشار قرار داده و متورم کنند.

علائم لنز چشم تاریخ گذشته

بررسی علائم لنز چشم تاریخ گذشته

تاریخ انقضاء لنز چشم

هنگام خرید لنز ها باید به تاریخ انقضاء آن ها توجه داشته باشید و بر اساس نیاز خود یک نمونه مناسب از این محصولات را خریداری نمایید. این لنز ها دارای انواع مختلفی هستند و در نتیجه تاریخ انقضاء های متفاوتی دارند. تاریخ روزی که لنز را باز می کنید یادداشت کنید و بر اساس دوره مصرف از آن استفاده نمایید. پس از فرارسیدن پایان دوره محصول را دور بیندازید و هرگز از آن استفاده نکنید.
برای شناخت علائم لنز چشم تاریخ گذشته خوب است که با تاریخ انقضاء هر یک از لنز ها بیش تر آشنا شویم.

  • لنز تماسی روزانه: فقط یکبار قابل استفاده هستند و پس از آن باید دورانداخته شوند.
  •  ماهانه: یک ماه قابلیت استفاده دارند و پس از آن باید دور انداخته شوند.
  • لنز فصلی: پس از گذشت سه ماه غیر قابل استفاده می شوند.
  •  سالانه: بعد از یک سال استفاده باید تعویض گردند.

عوارض استفاده از لنز چشم تاریخ گذشته

برای شناخت بهتر علائم لنز چشم تاریخ گذشته باید به این نکته توجه کنید که با اتمام تاریخ لنز چشم، احتمال رشد باکتری ها افزایش می یابد. این امر سبب بروز عفونت و میکروب ها بر روی سطح لنز ها می شود. در نتیجه زمانی که از این لنز ها استفاده کنید، عفونت وارد چشم شده و سبب تورم و قرمزی می شود.
گاهی اوقات احتمال آسیب به قرنیه و بروز درد های شدید در ناحیه چشم می گردد. از این رو باید به محض اتمام تاریخ انقضاء لنز چشم، حتما آن را کنار بگذارید و یک نمونه جدید از آن را خریداری نموده و استفاده کنید.

بررسی عوارض استفاده از لنز چشم تاریخ گذشته

آشنایی با عوارض استفاده از لنز چشم تاریخ گذشته

مهم ترین نکات هنگام استفاده از لنز چشم

برای این که بتوانید از لنز چشم به درستی استفاده کنید، ابتدا باید زمان خرید لنز را یادداشت کنید. این لنز ها دارای تاریخ های انقضاء فصلی هستند. از این رو باید زمان اولین استفاده از آن ها مشخص باشد. برای نگهداری از این محصول باید از محلول های مخصوصی استفاده کنید و دقت کنید که پس از پایان یافتن تاریخ انقضاء این محلول نیز غیر قابل استفاده می شود.
هرگز برای شستشوی لنز ها از آب استفاده نکنید و در صورت کدر شدن لنز ها بهتر است که دیگر از آن ها استفاده نکنید. همچنین با مشاهده هر گونه خط و خش و یا ناهمواری بر روی سطح لنز باید آن را کنار بگذارید زیرا استفاده از آن می تواند آسیب های جدی به چشم ها وارد کند.

قبل از خواب حتما آن را بیرون بیاورید و قبل از استفاده به طور کامل و با رعایت نکات بهداشتی آن ها را بشویید.
در هنگام خرید دقت داشته باشید که لنز انتخابی شما حتما دارای تاریخ انقضاء باشد و بر اساس نیاز خود نمونه مناسبی از آن را خریداری کنید. محصول انتخابی شما باید کاملا اصل و باکیفیت باشند و توسط برند های معتبری ساخته شده باشند. اگر از لنز طبی استفاده می کنید، پس از این که تاریخ انقضاء آن به پایان رسید، باید به پزشک مراجعه کنید تا شماره چشم شما را اندازه گیری کند. پزشک بر اساس نتایج آزمایشات نمونه مناسبی از لنز طبی را برای شما تجویز می کند تا بتوانید از آن استفاده کنید.

بررسی مهم ترین نکات هنگام استفاده از لنز چشم

آشنایی با مهم ترین نکات هنگام استفاده از لنز چشم

کلام پایانی

هنگام استفاده از لنز ها باید دقت داشته باشید که این محصولات دارای تاریخ انقضاء هستند. انواع مختلفی از این لنز ها وجود دارد و هر یک از آن ها دارای تاریخ انقضاء متفاوتی دارد. زمانی که تاریخ مصرف آن ها گذشته باشد، باید سریعا آن را دور بیندازید و هرگز از لنز های تاریخ گذشته استفاده نکنید. این محصولات کدر شده و سطح صاف و یکدست خود را از دست می دهند. از طرفی محلول نگهداری این لنز ها مکانی مناسب برای رشد باکتری ها می شود. همه این عوامل سبب می شوند تا چشم ها عفونت کرده و آسیب ببینند.

سوالات متداول درباره علائم لنز چشم تاریخ گذشته

  1. آیا لنز طبی هم دارای تاریخ انقضاء است؟
    بله، این نوع لنز ها نیز مانند بقیه نمونه ها دارای تاریخ انقضاء می باشد.
  2. استفاده از لنز تاریخ گذشته چه مشکلاتی برای فرد به وجود می آورد؟
    زمانی تاریخ انقضاء آن گذشته باشد، محلولی که برای نگهداری از آن استفاده می شود، حالت اسیدی پیدا کرده و یا بیش از حد قلیایی می شود. این امر سبب رشد باکتری و عفونت بر روی سطح لنز شده و در نتیجه عفونت به چشم ها منتقل می گردد.
  3. آیا لنز یکبار مصرف تاریخ انقضاء دارد؟
    خیر این نوع لنز ها تاریخ انقضاء ندارند و هر زمان که بسته را باز کرده و لنز را استفاده کردید، پس از آن باید لنز را دور بیندازید.
  4. پس از این که تاریخ انقضاء لنز های طبی فرا رسید چه کار باید کرد؟
    نمی توانید طبق نسخه قبلی برای خرید لنز اقدام کنید و باید حتما به پزشک مراجعه نمایید تا شماره چشم شما چک شود. پس از آن طبق نظر ایشان یک لنز طبی مناسب را خریداری کنید.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *