هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دسته‌بندی محصولات +

علت قرار نگرفتن لنز در چشم

علت قرار نگرفتن لنز در چشم

بسیاری از افراد از لنزهای طبی و یا زیبایی استفاده می کنند. بسیاری از آن ها می خواهند علت قرار نگرفتن لنز در چشم را بدانند. گاهی اوقات هنگام استفاده از این لنزها و یا زمان خارج کردن آن ها با مشکلاتی مواجه می شوند. این مشکلات می توانند در اثر عوامل مختلفی به وجود آیند. گاهی اوقات خشک شدن لنز، عدم اندازه مناسب لنز و یا خشکی چشم ها سبب بروز مشکلاتی در فرآیند استفاده از این لنزها می شوند. شما نیز می خواهید با عوامل موثر در بروز این مشکلات بیش تر آشنا شوید؟ کافیست که تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

دلایل قرار نگرفتن لنز در چشم

عوامل مختلفی را می توان به عنوان علت قرار نگرفتن لنز در چشم معرفی کرد. بسیاری از افراد به دلیل استفاده از لنز خشک و یا خشکی چشم خود با مشکلاتی مواجه می شوند. در این شرایط معمولا لنز به چشم می چسبد و نمی توان آن را در سر جای خود قرار داد. همچنین برخی مواقع کوچک و یا بزرگ بودن بیش از حد لنز ها نیز سبب می شود تا فرد هنگام استفاده با مشکلاتی مواجه شود.
در این شرایط نیز قرار دادن لنز در محل مناسب کار سختی می باشد و گاهی حتی ممکن است، لنز در چشم گم شود. در این شرایط باید دقت کنید که هرگز نباید به زور آن را حرکت دهید زیرا احتمال زخم شدن قرنیه وجود دارد. علاوه بر آن ممکن است فرد در حالی که از لنز استفاده کرده است، به خواب برود. در این شرایط نیز ممکن است لنز به پشت پلک بچسبد و در اصطلاح لنز گم شود.

بررسی دلایل قرار نگرفتن لنز در چشم

آشنایی با دلایل قرار نگرفتن لنز در چشم

علت حرکت کردن لنز در چشم

علاوه بر موارد که گفته شد، فاکتور های دیگری نیز وجود دارند که به عنوان علت قرار نگرفتن لنز در چشم معرفی می شوند. یکی از آن ها عدم مناسب بودن انحنای لنز است. اگر انحنای لنز با انحنای چشم مطابقت نداشته باشد، لنز نمی تواند به درستی در چشم قرار بگیرد و احتمال حرکت کردن آن افزایش می یابد.
یکی دیگر از علل درست قرار نگرفتن لنز در چشم، پشت و رو بودن آن هنگام استفاده می باشد. اگر هنگام قرار دادن لنز در چشم، دقت نکنید و طرف روی لنز را در چشم خود قرار دهید، با مشکل مواجه خواهید شد. در این شرایط لنز به قرنیه نمی چسبد و در نتیجه حرکت می کند.

بررسی علت حرکت کردن لنز در چشم

دلایل حرکت کردن لنز در چشم

نکات ضروری برای قرار گرفتن لنز در چشم

با شناخت علت قرار نگرفتن لنز در چشم، باید تلاش کنید تا بتوانید به درستی از این لنز ها استفاده کنید. برای این کار از محلول مخصوص نگهداری لنز استفاده نمایید و قبل از مصرف حتما آن را به خوبی شستشو دهید. برای این کار ابتدا دستان خود را با دقت بشویید و همه نکات بهداشتی لازم را رعایت کنید. توجه کنید که مایع لنز کم نشود که همین امر سبب خشکی لنز خواهد شد. هنگام انتخاب لنز به سایز آن توجه کنید. معمولا این محصول را در سایز هایی بین ۱۳.۵ میلی متر تا ۱۴.۵ میلی متر تولید می کنند. افراد باید براساس اندازه چشم خود و با توجه به نظر پزشک یک نمونه مناسب انتخاب کنند.
البته که نوع لنز و میزان نرمی آن نیز می تواند در نحوه قرار گیری آن در چشم بسیار موثر باشد.

اگر هنگام استفاده از لنز با مشکل مواجه شدید، با کمک قطره مصنوعی چشم را مرطوب کرده و از این طریق لنز را خارج کنید. دقت کنید که برای این کار هرگز نمی توان از آب استفاده کرد زیرا آب در این شرایط سبب ایجاد عفونت می شود. چنانچه نتوانستید به راحتی لنز را خارج کنید، هرگز به زور متوسل نشوید زیرا احتمال زخم شدن قرنیه افزایش می یابد. برای رفع مشکل سریعا به پزشک مراجعه کنید و از او بخواهید که در این امر شما را یاری دهد.

بررسی نکات ضروری برای قرار گرفتن لنز در چشم

آشنایی با نکات ضروری برای قرار گرفتن لنز در چشم

کلام پایانی

بسیاری از افراد هنگام استفاده از لنز ها به دردسر می افتند و با چالش های مختلفی روبرو می شوند. این افراد معمولا نمی توانند لنز را به درستی در چشم خود جای دهند. از این رو به دنبال شناخت علت قرار نگرفتن لنز در چشم هستند. معمولا زمانی که لنز دارای اندازه و انحنای مناسبی برای چشم شما نباشد و یا این که لنز مورد نظر خشک شده باشد، استفاده از آن با مشکلاتی همراه خواهد بود. در این شرایط معمولا لنز به درستی در چشم قرار نگرفته و حرکت می کند. احتمال چسبیدن به چشم نیز وجود دارد که همه این مشکلات می تواند با خطرات جدی برای چشم همراه باشد.

سوالات متداول برای علت قرار نگرفتن لنز در چشم

  1. چرا لنز به درستی در چشم قرار نمی گیرد و حرکت می کند؟
    این موضوع می تواند به دلیل نداشتن سایز مناسب لنز اتفاق بیفتد. اگر لنز بیش از حد کوچک و یا بزرگ باشد احتمال حرکت کردن آن در چشم زیاد است.
  2. آیا پشت و رو بودن لنز در نحوه قرار گرفتن در چشم تاثیر دارد؟
    بله، اگر از قسمت اشتباه در چشم قرار بگیرد، نمی تواند به درستی به قرنیه بچسبد و در چشم قرار بگیرد.
  3. چرا لنز به درون چشم می چسبد و در جای مناسب خود قرار نمی گیرد؟
    این امر معمولا به دلیل خشکی لنز اتفاق می افتد. زمانی که لنز خشک شده باشد، بر روی چشم چسبیده و جا به جا کردن آن بسیار سخت می شود. این مسئله می تواند باعث زخم شدن قرنیه و یا حتی نابینایی شود.
  4. بهترین اندازه برای لنز کدام است؟
    لنز ها را باید بر اساس میزان درشتی چشم خود خریداری کنید. معمولا بین ۱۳.۵ تا ۱۴.۵ میلی متر هستند که با توجه به نظر پزشک می توانید یک سایز مناسب از آن را انتخاب نموده و خریداری کنید.
  5. اگر لنز در چشم چسبیده باشد و نتوانیم آن را در جای مناسبی قرار دهیم، چه اقداماتی باید انجام داد؟
    ابتدا قطره اشک مصنوعی در چشم بریزید تا رطوبت لازم تامین شود و لنز جا به جا شود. اگر این قطره نتوانست به شما کمک کند، هرگز از آب استفاده نکنید و بهتر است که سریعا به چشم پزشک مراجعه کنید.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *