هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دسته‌بندی محصولات +

مدت زمان استفاده از لنز روزانه

همه شما تاکنون نام لنزها را شنیده‌ و یا از این محصولات کاربردی استفاده کرده‌اید. لنزها برای کاربرد‌های مختلفی طراحی و ساخته می‌شوند و مهم‌ترین آن کاربرد پزشکی و زیبایی است. امروزه استفاده از لنزها به خصوص لنزهای تماسی به دلیل مزایایی که دارند، افزایش یافته است. می‌توان اذعان داشت که لنزهای روزانه یکی از انواع لنزهای تماسی چشمی به شمار می‌آید و به دلیل اینکه نیازی به نگهداری‌های ویژه (جا لنزی، محلول و شستشوی دوره‌ای) ندارد، افراد بسیاری را به خود جذب کرده است. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی مدت زمان استفاده از لنز روزانه بپردازیم و اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بررسی مدت زمان استفاده از لنزهای روزانه

مدت زمان استفاده از لنزهای روزانه معمولا از 8 ساعت تا 16 ساعت متغیر است. شما می‌توانید تا 16 ساعت این لنزها را بر روی چشم خود نگهدارید، به شرطی که چشم‌هایتان دچار خشکی یا خستگی نشود (در واقع مدت زمان استفاده از لنز روزانه به میزان تحمل شما بستگی خواهد داشت). به صورت کلی این لنزها به عنوان لنزهای ساعتی و یک بار مصرف شناخته می‌شوند و نمی‌توان بیش‌تر از یک روز از آن‌ها استفاده کرد. حتی اگر فقط یک ساعت از این لنز استفاده کردید، باید آن را دور بیاندازید و به فکر استفاده مجدد از لنزهای روزانه نباشید. زیرا مدت زمان استفاده از لنزهای روزانه کاملا محدود است.

 مدت زمان استفاده از لنزهای روزانه

آشنایی با مدت زمان استفاده از لنزهای روزانه

لنز روزانه چیست؟

یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین انواع لنزها، لنز روزانه است که از آن هم به عنوان لنزهای طبی و همچنین لنزهای زیبایی یاد می‌شود. متریال ساخت لنزهای روزانه از سیلیکون و هیدروژن بوده و ساختار ساده‌تری نسبت به لنز‌های ماهانه دارند. به صورت کلی لنزهای روزانه قدرت عبور اکسیژن کمتری دارند، به همین دلیل به نوعی لنز یک بار مصرف محسوب می‌شوند. اما با این وجود، با لنزهای یک بار مصرفی که در بازار می‌شناسید نیز تفاوت دارند! لنزهای روزانه هر زمانی که در چشم گذاشته می‌شوند، پس از مدت زمانی دور انداخته خواهند شد.

نکته بسیار مهمی که درباره لنزهای روزانه باید بدانید، این است که استفاده از لنزهای روزانه نسبت به لنزهای ماهانه بسیار راحت‌تر بوده و برای افرادی که چشم‌های حساسی دارند، بسیار مناسب و کاربردی خواهد بود. نکته مهم دیگر این است که این لنزها به دلیل یک بار مصرف بودن، خطر انتقال میکروب به داخل چشم‌ها را ندارند. به عبارت دیگر این لنز‌ها نیازی به نگهداری و مراقبت نداشته و در نتیجه خطر آلودگی هم آن‌ها را تهدید نمی‌کند. بنابراین بسیاری از پزشکان این نوع از لنزها را کم خطرترین لنز می‌دانند.

مزایای استفاده از لنزهای روزانه

استفاده از لنز‌های روزانه مزایای بسیاری دارند که در زیر به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • لنزهای روزانه جزء لنزهای ارزان قیمت یا مقرون به صرفه به شمار می‌آیند.
  • لنزهای روزانه نسبت به سایز لنزها بهداشتی‌تر و کم خطر هستند.
  • استفاده از لنزهای روزانه نسبت به سایر لنزها راحت‌تر است.
  • آلرژی‌های فصلی بر روی لنزهای روزانه هیچ‌گونه اثر منفی ندارد.
  • برای استفاده از لنزهای روزانه نیازی به محلول نیز نیست.
بررسی مزایای استفاده از لنزهای روزانه

آشنایی با مزایای استفاده از لنزهای روزانه

نکات بسیار مهم برای استفاده از لنزهای روزانه

  •  هرگز این لنزها را پس از استفاده در محلول لنز قرار ندهید و به فکر استفاده دوباره از آن‌ها نباشید. در صورت استفاده مجدد از این لنزها ممکن است چشمهایتان آسیب جدی ببیند.
  •  این لنزها نسبت به دیگر لنزها نازک تر هستند و برای نگهداری در محلول لنز مناسب نخواهند بود و همچنین در برابر محلول‌های شستشو نیز مقاومت بسیار کمی دارند و آسیب پذیری آن‌ها بالاست.
  •  لنزهای روزانه یکبار مصرف در برابر تجمع میکروب‌ها و باکتری‌ها مقاوم نیستند
    و در صورت استفاده بیش از یک بار می‌تواند آلودگی را به چشم‌های شما انتقال دهد.
  •  استفاده بیش از یک بار لنزهای روزانه، مشکلات تاری دید، عفونت، خشکی و ناراحتی در چشم را ایجاد می‌کند.
  •  لنزهای روزانه یکبار مصرف تا تاریخ درج شده به روی بسته بندی دارای اعتبار هستند و استفاده از آن ها در این تایم مشکلی برای چشم ایجاد نمی کند.
  •  تا زمانی که لنزهای یک بار مصرف را از جعبه خود باز نکنید، اعتبار خواهند داشت.
  •  زمانی که بسته بندی لنز باز می‌شود، تنها برای یک بار می‌توان از آن استفاده کرد.
بررسی نکات بسیار مهم برای استفاده از لنزهای روزانه

آشنایی با نکات بسیار مهم برای استفاده از لنزهای روزانه

سخن پایانی

شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص لنزهای روزانه به وبسایت ما مراجعه فرمایید.

سوالات متداول درباره مدت زمان استفاده از لنز روزانه

  1.  آیا لنزها تاریخ انقضا دارند؟
    بله تمامی لنزهایی که توسط کارخانه‌ها تولید می‌شوند، توسط یک مایع نگهدارنده خاص درون یک جعبه نگهداری می‌شود و تاریخ انقضا دارند. اگر لنز از جعبه خود باز نشود، دچار خرابی نیز نخواهد شد.
  2. برای نگهداری لنزها چه کارهایی را باید انجام داد؟!
    باید مراقبت‌های لنز را به خوبی انجام دهید. به عنوان مثال قبل از استفاده دست‌های خود را به خوبی بشویید. آن‌ها را در جا لنزی نگهدارید. برای نگهداشتن آن‌ها از محلول‌های مخصوص و با کیفیت استفاده کنید.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *