هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دسته‌بندی محصولات +

نحوه شستشوی لنز با سرم شستشو

نحوه شستشوی لنز با سرم شستشو

بسیاری از افرادی که چشمانی ضعیف دارند، به جای استفاده از عینک ها به سراغ لنز می روند. این لنز ها نیاز به مراقبت زیادی دارند و باید در فواصل زمانی مناسبی شسته شوند. با گذشت زمان چربی بر روی آن ها نشسته و جلوی دید شما را می گیرند. از این رو باید هر شب آن ها را بشویید تا برای استفاده آماده باشند. برای این کار باید حتما از محلول مخصوصی استفاده نمایید و چنانچه آن ماده در دسترس شما نباشد، فقط یکبار می توانید از سرم شستشو استفاده کنید. در ادامه قصد داریم تا نحوه شستشوی لنز با سرم شستشو را به شما عزیزان آموزش دهیم.

بررسی نحوه شستشوی لنز با سرم شستشو

باید دقت کنید که مایع لنز دارای ترکیبات مخصوصی است و هیچ گاه آب نمک و یا سرم های شستشو نمی توانند جای آن ها را بگیرند. این سرم ها از هیچ ماده ضدعفونی کننده ای ساخته نشده اند و بنابراین برای شستشوی لنز ها باید از مایع به خصوصی استفاده کنید. همچنین دقت داشته باشید که نباید آن را برای ساعات زیادی درون سرم و یا آب نمک قرار دهید و در صورت اجبار تنها لنز را از این طریق آبکشی کنید.

برای این که با نحوه شستشوی لنز با سرم شستشو آشنا شوید باید به این نکته دقت کنید که املاح موجود در نمک برای چشم ها بسیار مضر می باشند و می توانند به چشم ها آسیب بزنند. از طرفی لنز را نیز خراب می کند و بعد از مدتی کیفیت آن را پایین می آورد. بنابراین اصلا نمی توان از این محلول برای شستشوی دائمی چشم استفاده کرد.

 نحوه شستشوی لنز با سرم شستشو

آشنایی با نحوه شستشوی لنز با سرم شستشو

چرا شستن لنز با سرم شستشو اشتباه است؟

هنگام آشنایی با نحوه شستشوی لنز با سرم شستشو باید دقت کنید که فقط در شرایطی که به مایع لنز دسترسی ندارید، از این روش استفاده کنید. شاید در ظاهر با این کار لنز شما تمیز به نظر برسد اما در حقیقت این چنین نیست و این مایع نمی تواند عملیات ضدعفونی کردن و رسوب زدایی را بر روی لنز انجام دهد. بنابراین این ماده نه می تواند محلول مناسبی برای شستشوی لنز باشد و نه می توان از آن برای نگهداری لنز استفاده کرد.

برخی افراد از سرم های شستشو در جا لنزی خود ریخته و لنز را درون آن قرار می دهند. این امر به سرعت لنز شما را خراب و بدون استفاده خواهد کرد. از طرفی پس از باز کردن درب این سرم ها باید آن ها را دور بیندازید و با هر بار شستشو مقدار زیادی از این محلول اسراف می شود. از این محلول بیشتر در بیمارستان ها و برای شستشوی زخم استفاده می گردد.

چرا شستن لنز با سرم شستشو اشتباه است؟

چرا شستن لنز با سرم شستشو اشتباه است؟

شستن صحیح لنز با سرم شستشو

در شرایطی که مجبور باشید از محلول آب نمک برای شستن لنز خود استفاده کنید باید سریعا شستشو را انجام داده و به اتمام برسانید. نحوه شستشوی لنز با سرم شستشو به این صورت است که ابتدا دو لیوان آب را در یک ظرف کاملا تمیز قرار داده و ۲۰ دقیقه آن را می جوشانید. پس از آن یک قاشق چای خوری نمک به آن اضافه می کنید و اجازه می دهید تا کاملا حل شود. باید توجه داشته باشید که نمک مورد نظر شما بدون ید باشد و این که ظروفی که استفاده می کنید نیز کاملا استرلیزه باشند

حال یک قاشق را برای چند دقیقه در آب می جوشانید تا کاملا تمیز و بهداشتی شود و با استفاده از آن محلول نمکی که آماده کردید را بر روی لنز می ریزید. بدون تماس دست لنز شسته می شود و بهتر است که باقیمانده آب نمک را بیرون بریزید و دیگر از آن استفاده نکنید.

نحوه شستن صحیح لنز با سرم شستشو

آشنایی با نحوه شستن صحیح لنز با سرم شستشو

بهترین محلول ها برای شستشوی لنز

با شناخت نحوه شستشوی لنز با سرم شستشو بهتر است که به دنبال محلول هایی کاملا تخصصی برای این کار باشید. برای این که لنز چشم بتواند به خوبی عمل کند باید حتما به درستی نگهداری شود. برای این کار نیز باید از محلولی با کیفیت و مناسب استفاده کنید تا بتوانید کیفیت لنز را افزایش دهید. در سراسر دنیا شرکت های مختلفی به تولید این محلول ها مشغول هستند اما همه این محصولات با کیفیت و مرغوب نمی باشند. از این رو ما در این بخش با کیفیت ترین ها را به شما معرفی خواهیم کرد. بهترین نمونه از این محلول ها عبارتند از:

  • محلول آلکلین ساخت کشور اسپانیا
  • محلول اپتی فری ساخت کشور آمریکا
  • محلول یونیورسال ساخت کشور ایتالیا
کلام پایانی

برای حفظ و نگهداری از لنزهای چشمی باید هر شب آن ها را شستشو دهیم. برای این کار باید از محلول های مخصوص و بسیار با کیفیتی استفاده نمایید. در شرایطی که به این محلول ها دسترسی نداشته باشید، فقط یکبار می توانید از سرم شستشو و یا آب نمک استفاده کنید. برای آشنایی با نحوه شستشوی لنز با سرم شستشو دقت داشته باشید که این محلول علاوه بر این که لنز را خراب می کند، به چشمان شما نیز آسیب می رساند. به همین خاطر نمی توان زیاد از آن ها استفاده کرد. در این مقاله تلاش کردیم تا به شما بگوییم که برای شستشوی لنزها حتما از محلول های خاصی استفاده کنید و هرگز سرم شستشو را به عنوان یک محلول دائمی انتخاب نکنید. از این که تا پایان همراه ما بودید، بی نهایت سپاسگزاریم و امیدواریم که از مطالعه این مطلب نهایت استفاده را برده باشید.

سوالات متداول درباره نحوه شستشوی لنز با سرم شستشو

  1. آیا در مواقع ضروری می توان از آب برای شستشوی لنزها استفاده کرد؟
    |خیر، این کار کاملا اشتباه می باشد و هرگز نباید برای انجام این کار از آب استفاده کنید.
  2. آیا سرم شستشو می تواند به عنوان یک محول برای شستن لنز استفاده گردد؟
    خیر، این سرم ها هرگز نمی توانند لنز ها را ضدعفونی کنند و همچنین با کمک آن ها نمی توان لنز ها را رسوب زدایی کرد.
  3. چند نمونه از بهترین محلول های شستشوی لنز را معرفی کنید؟
    نمونه های مختلفی از این سرم ها تولید می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند که بهترین آن ها با نام هایی مانند آلکلین اسپانیا، اپتی فری آمریکا و همچنین یونیورسال ایتالیا می باشند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *